fbpx

מה זה SEO – קידום אורגני ולמה אתה חייב את זה לעסק שלך

SEO, קידום אורגני – תהליך שיפור נראות האתר במנועי החיפוש, או כמו שאנחנו קוראים לזה – תהליך אופטימיזציה

אם הגעתם לאתר שלי, אתם בטח שואלים את עצמכם מספר שאלות,

  1. מה זה SEO  ולמה אני צריך את זה?
  2. איך עובד התהליך ואיך עושים SEO שבאמת עובד?
  3. מה ההבדל בין קידום אורגני (SEO) לבין קידום ממומן (PPC)?
  4. מה זה איש SEO ולמה כדאי לי להעזר בו?

אז מה זה קידום אתרים אורגני ואיך בעצם זה עובד?

הדבר הראשון שצריך לדעת כאשר מדברים קידום אתרים במנועי החיפוש, ישנם שני סוגים שונים של קידום:

  1. קידום אורגני – SEO
  2. קידום ממומן – PPC

קידום אורגני – SEO

תוצאות הקידום האורגני הן בעצם התוצאות “הטבעיות”  אותן גוגל מסדר לפי הרלוונטיות של האתרים.
בעזרת תהליך אופטימיזציה ניתן להשפיע על תוצאות אלו, תהליך זה מכונה SEO ,ראשי תיבות של Search Engine Optimization – אופטימיזציה למנועי החיפוש, בעברית אנו מכנים את התהליך – “קידום אתרים אורגני“.

קידום אתרים אורגי

קידום ממומן – PPC

ניתן לשלם לגוגל על מנת להופיע בתוצאות אלו, תוצאות החיפוש הממומנות מופיעות במיקומים הראשונים בדרך כלל, תוצאות אחד עד ארבע והן מסומנות במילה מודעה על מנת שהגולש ידע שמדובר במודעה ממומנת, בתהליך זה גוגל עורך “מכירה פומבית”, בדיקה של  איכות המודעה, ורלוונטיות מילות החיפוש על מנת להופיע כמה שיותר למעלה בתוצאות.

 

רוצים לקבל מאתנו מידע עבור האתר שלכם? השאירו פרטים

מהי בעצם המשמעות של פרסום ממומן לעומת קידום אורגני?

אם חשבתם שאתם מתחרים עם תשע תוצאות בעמוד הראשון, האמת היא שאתם מתחרים עם עוד 1-7 מודעות, מה שמקשה יותר על התחרות וזאת כמובן במידה ובכלל תצליחו להגיע לעמוד הראשון.

אז מה בעצם עושים בתהליך האופטימיזציה SEO – ואיך קידום אתרים אורגני בכלל עובד?

אז אחרי שהבנתם מה זה בעצם קידום אתרים אורגני SEO בטח עולות לכם בראש מספר שאלות:

  1. איך SEO עובד ואיך עושים SEO בפועל?
  2. אני יכול לקדם את האתר שלילבד או שיש לי צורך בחברת SEO או מקדם אתרים מקצועי?
  3. כמה כסף זה יעלה לי וכמה זמן צריך להשקיע בזה?

השלבים לקידום אתרים בגוגל

הבסיס לקידום אתרים בגוגל הוא מחקר מילות מפתח
דבר ראשון שיש לעשות  לפני שניגשים לתהליך קידום האתר הוא מחקר מילות מפתח, בתהליך זה אנו רוצים להבין מה הגולש בעצם מחפש ואיך נוכל להביא את זה לידי ביטוי בתוכן האתר שלנו, בכותרות ובתיאורים.
חשוב לדעת ולזכור, הגולש עשוי לחפש מילות מפתח קצת שונות, לחבר מילות מפתח או לכתוב מילה חדשה.
את רוב הווריאציות השונות של החיפושים ניתן לראות בכלי של גוגל שנקרא Search Console 
(כלי חובה עבור קידום אתרים) כלי זה מספק המון תובנות חשובות מאוד על האתר והחשיפה שלו בגוגל. לאחר מחקר מילות המפתח, כאשר נגיע לשלב בו אנו בוחרים את המילים עצמן, מאוד חשוב להבין מהי כוונת הגולש והאם היא רלוונטית לאתר שלנו. למשל, אם אני מקדם אתר של סוכן ביטוח, יכול להיות שהביטוי “ביטוח פנסיה” לא ממש רלוונטי עבורו מאחר ואותו סוכן ביטוח לא מכוון  לקהל היעד הזה.
כך שגם אם אקבל תנועה רבה מביטוי זה, הרלוונטיות לא תהיה נכונה ואפילו תוכל לפגוע בתהליך.

כתיבת תוכן עבור קידום אורגני
אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך ה – SEO, קידום אתרים אורגני הוא התוכן.
התוכן באתר הוא הדבר החשוב ביותר כיום! הדבר בו נשקיע את רוב האנרגיה שלנו הוא כתיבת תוכן איכותי ורלוונטי.
אם התחלנו תהליך של קידום אתר חדש עם מעט תוכן או שהתוכן בו כתוב ברמה נמוכה, כתיבת או שיפור התוכן זה הדבר הראשון ובעל המשקל הגבוה ביותר בתהליך.
צריך לזכור את הסעיף הקודם ולתת חשיבות בתוכן גם למילות המפתח, ישנה חשיבות רבה לכך שמילות המפתח יהיו בטקסט בצורה טבעית ולא כמו שרשימת קניון במכולת.
חשוב מאוד שהגולש ירצה לקרוא את התוכן ויתעניין בו, התוכן באתר הוא לגולש ואת זה חשוב לזכור.

רוצים לקבל מאתנו מידע עבור האתר שלכם? השאירו פרטים

הצורך בהיררכיה באתר והחיבור לקידום אתרים
לאחר שעברנו על נושא התוכן, עוד דבר חשוב לא פחות הוא הסדר באתר – היררכיה
היום גוגל בודק עמוד באתר על פי את כולו:

  • האם ישנם עמודים באתר שמקשרים לאותו עמוד וכמה כאלו יש?
  • איפה העמוד נמצא באתר? עמוד ראשי? פוסט או מוצר?
  • האם העמוד המדובר מכיל קישורים לעמודים אחרים?

אם ההיררכיה באתר עשויה בצורה נכונה –  אנו נוכל לראות סדר כזה שבו כל עמוד מקבל קישורים מעמודים אחרים ומוציא קישורים לעמודים אחרים בצורה לוגית. קישורים אלו נקראים קישורים פנימיים והם חשובים מאוד בבניית ההיררכיה

קידום אורגני

קישורים חיצוניים
קידום אתרים אורגני כולל גם קישורים מאתרים אחרים, קישורים אלו מכונים בשם קישורים חיצוניים או Backlinks
זה נכון שישנה חשיבות רבה לקישורים חיצוניים, אך חשוב לדעת – לא כל קישור הוא טוב!
איכות הקישור נקבעת לפי מספר פרמטרים, למשל:

  • דירוג האתר המקשר בגוגל
  • האם יש קשר הגיוני בין התוכן בעמוד המקשר לעמוד אליו אנחנו מקשרים.
  • מילת המפתח המקשרת.
  • מיקום הקישור בתוך הדף המקשר

הצד הטכני של קידום אתרים

תהליך הSEO (קידום אורגני) משלב בתוכו מספר אלמנטים שבהם ישנה גם עבודה טכנית.

מה הכוונה בעצם לעבודה טכנית בקידום אתרים?
אחרי שעברנו על כל עניין האופטימיזציה, התוכן והקישורים, דבר חשוב נוסף שגוגל בודק באתר הוא כל התחום הטכני. למשל, התאמה למובייל וזמני טעינה ואבטחה של האתר.

  • מידת ההתאמה למובייל האם האתר נוח לשימוש ואין בו חלקים שקשה לגולש בהם מהנייד
  • מהירות טעינת האתר רצוי שהאתר יעלה תוך פחות מ-3 שניות
  • ואבטחה האם המידע מהאתר לגולש ובחזרה עובר בצורה מוצפנת

עבודת SEO, קידום אתרים בגוגל אמנם נשמעת בסיסית (וזה נכון שמדובר על אתר קטן) אך ברגע שאתם מגיעים לנפחים גדולים ומכוונים להתחרות עם הגדולים, כדאי לזכור, את הכסף שתשקיעו בקידום אתר אצל איש מקצוע, כנראה שתרוויחו בניהול העסק והצלחתו.

אז כמה יעלה לכם שירות קידום אתרים אורגני – SEO

זה תלוי בהרבה פרמטרים כמו גודל החברה, גודל האתר, כמות שעות העבודה ועוד..

רוצים לקבל הצעת מחיר ללא שום התחייבות? מוזמנים להתייעץ איתי,
מבטיח לעשות את המיטב על מנת לעזור.

 

רוצים לקבל מאתנו מידע עבור האתר שלכם? השאירו פרטים